Tip

Social advertising is niet meer weg te denken maar welke kanalen, hoe vaak en met welke boodschap?

Advertising begint altijd met een ijzersterk verhaal, een creatief haak waarmee de doelgroep verleid kan worden producten of diensten van uw bedrijf aan te schaffen.
 
Dat kan, heel klein, de juiste aanbieding op het juiste moment zijn maar ook een stukje gedeelde kennis met een uitnodiging voor een interessante kennissessie of workshop. Daarnaast is het belangrijk om de doelgroep fan te maken en zaken te delen waardoor de doelgroep u nog beter leert kennen én daarmee meer van u gaat houden. Een kijkje achter de schermen, een interessante nieuwe ontwikkeling in uw branche, een leuk weetje uit jullie praktijk. De mogelijkheden zijn legio!
 
Hoe kom ik dichter bij mijn doelgroep?
Social media heeft uitgelezen en specifieke kanalen om uw doelgroep te bereiken. U kunt zelf veel doen maar vaak ontbreekt het aan tijd en kennis om goede content in uw kanalen uit te zetten, te monitoren en te optimaliseren. Veel van onze klanten lopen hier tegen aan. Daarom hebben we vier social media abonnementen samengesteld. Voor een vast bedrag per maand ben je hiermee verzekerd van professionele exposure binnen de gewenste doelgroepen. En eenmaal in dit proces wordt het steeds makkelijker om uw social marketing verder in te richten en te optimaliseren.
 
Het is leuk!
Met social media kom je heel dicht bij je doelgroep en spreek je klanten en prospects vaak 1-op-1. Erg verhelderend en ideaal om nieuwe product en diensten introducties in een klein groepje ambassadeurs te testen. Een voorbeeld. In de analytics kun je goed zien welk deel van je doelgroep, welke behoeftes heeft en daarmee kun je dus, gevalideerd, kleine evenementen organiseren, speciaal voor deze doelgroep. Deze events worden weer gefilmd, gefotografeerd of beschreven waarmee je opnieuw content creëert voor je sociale kanalen.
 
Merkstrategie
Naast de productcommunicatie is er ook een continue stroom van merkcommunicatie nodig. Wie ben je, waar sta je voor en hoe laat je dat zien. Dit is gedeeltelijk PR maar kan ook wat actiever aangejaagd worden via beurzen en evenementen maar bijvoorbeeld ook online. Denk aan LinkedIn, Instagram, Youtube of Facebook.

Contentstrategie
Op social media heb je relevant content om op de juiste manier op te vallen bij je doelgroep. Denk aan video's, foto's, gedeelde content, eigen how-to's, goede teksten, pakkende one-liners en nog veel meer. Vaak is er al het nodige materiaal in huis. Daarnaast kennen wij de juiste kanalen om op een slimme wijze content te verrijken of te creeëren.
 
En nu?
Social advertising beslaat een groot en breed landschap aan mogelijkheden, we kijken graag samen met jullie naar de mogelijkheden om optimaal aanwezig te zijn in de voor de doelgroepen en het merk interessante kanalen. We beginnen met een eerste ontspannen sessie waarbij wij vooral naar jullie verhaal maar ook onze kennis in zullen brengen om de eerste ruwe te maken met de daarbij behorende investeringen in tijd, budget en effort.

Meer weten? Mail Gerard Buitendijk of Daphne Ploeg of bel: 0418572450. Meer weten? Lees hier hoe we onze projecten aanpakken.